jempol logo white

Soalan Lazim

Hubungi Kami

Aduan dan Maklum Balas

Peta Laman

jempol logo white
Utama PENGURUSAN AM

PENGURUSAN AM

FUNGSI BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN

Bahagian Khidmat Pengurusan meliputi aspek-aspek pentadbiran Am, Pengurusan Sumber Manusia, Teknologi Maklumat, Pengurusan Aset dan Stor, Pengurusan Majlis dan Protokol, kewangan dan Pengurusan Data.

1.         PENTADBIRAN AM

  • Pengurusan mesyuarat di Peringkat Daerah dan Jabatan
  • Pengurusan sistem mel jabatan
  • Pengurusan permohonan dan penyelenggaran kuartes kerajaan
  • Pengurusan kenderaan jabatan
  • Perancangan dan penyelarasan Sasaran Kerja Tahunan (SKT) Jabatan

2.         SUMBER MANUSIA & LATIHAN

  • Pengurusan hal ehwal perkhidmatan pegawai dan kakitangan berkaitan pengesahan lantikan, pengesahan jawatan, pemberian taraf berpencen persaraan, kenaikan pangkat, pemangkuan, penanggungan kerja, pertukaran dan penempatan.
  • Perancangan dan pengurusan kursus, bengkel dan taklimat untuk pegawai dan kakitangan.

3.         TEKNOLOGI MAKLUMAT

  • Merancang dan mengurus hal-hal berkaitan ICT jabatan.
  • Penyeliaan dan kemaskini laman web rasmi dan media sosial Jabatan.
  • Mengurus perolehan dan penempatan peralatan ICT Jabatan.

4.         MAJLIS DAN KERAIAN

  • Menyelaras aktiviti/program/majlis di peringkat daerah termasuk yang melibatkan keberangkatan ke bawah DYMM Yang DiPetuan Besar Negeri Sembilan di Daerah Jempol,
  • Penyeliaan dan khidmat nasihat berkaitan urusan protocol untuk program-program melibatkan kehadiran pemimpin – pemimpin Kerajaan Negeri dan Persekutuan ke Daerah Jempol

5.         PENGURUSAN ASET DAN STOR

  • Pengurusan Aset Alih dan Stor Jabatan termasuk pelantikan, penurunan kuasa, perolehan, pendaftaran, penyimpanan, pemeriksaan dan verifikasi, penyelenggaraan, pelupusan, hapuskira, merekod stok, menyimpan aset dan setor.

6.         PENGURUSAN KESELAMATAN

  • Menguruskan penurunan kuasa keselamatan termasuk pelantikan Pegawai Pengelas, Pegawai Keselamatan Jabatan, Penolong Pegawai Keselamatan Jabatan.
  • Memastikan sistem keselamatan jabatan termasuk Sistem Pencegahan Kebakaran, CCTV, Pengurusan bencana kompleks dan pengeluaran pas keselamatan kakitangan.
  • Menyelia pengurusan keselamatan dokumen-dokumen terperingkat jabatan (Sulit, Rahsia dan Rahsia Besar)

7.         PENGURUSAN KEWANGAN

  • Menguruskan penurunan kuasa berkaitan kewangan.
  • Merancang dan menyelaras Anggaran Belanja Mengurus Tahunan Jabatan
  • Menyedia dan melengkapkan permohonan Pesanan Tempatan dan Inden Kerja serta proses bayaran semua jenis perolehan.

8.         PENGURUSAN DATA

  • Mengurus dan menyelaras pelaksanaan modul-modul HRMIS supaya sentiasa dikemaskini.
  • Memberi khidmat nasihat kepada pegawai dan kakitangan bagi penggunaan modul-modul HRMIS.
Skip to content