BIL. |
JANJI |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati
Standard |
Jumlah Tidak Menepati Standard* |
%Tidak Menepati Standard* |
UNIT HASIL |
|
1. |
Tempoh Masa Menunggu Dan Mendapatkan Perkhidmatan Dikaunter Dalam Tempoh 15 Minit. |
1 pelanggan dalam masa 10 minit |
100% |
0 |
0 |
51,906 |
2. |
Tempoh Masa Memproses Bayaran Cukai Serta Dokumen Yang Lengkap Dalam Masa 5 Minit. |
60,057 hak milik |
100% |
0 |
0 |
51,906 |
UNIT PEMBANGUNAN DAN PELUPUSAN TANAH |
|
3. |
Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Pemberimilikan Tanah, Lesen Pendudukan Sementara Dan Perizaban Tanah Kepada Pihak Berkuasa Negeri Dalam Tempoh 6 Bulan Daripada Permohonan Diterima. |
|
|
|
|
|
4. |
Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Untuk Serahbalik Dan Berimilik, Pohon Semula Tanah, Tukar Syarat Dan Pecah Sempadan Tanah, Penyatuan Tanah Dan Pecah Sempadan Atau Pecah Bahagian Tanah Dalam Tempoh 1 Bulan Daripada Permohonan Diterima. |
|
|
|
|
|
UNIT PENDAFTARAN |
|
5. |
Memastikan Semua Perserahan Urusniaga Dan Bukan Urusniaga Didaftarkan Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
|
|
|
|
|
6. |
Memastikan Semua Permohonan Kebenaran Pindahmilik, Pajakan Dan Gadaian Tanah ( E-Consent ) Yang Lengkap Diproses Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
|
|
|
|
|
UNIT PEMBANGUNAN |
|
7. |
Mengeluarkan Surat Tawaran Kerja Perolehan Secara Sebutharga Bagi Projek Pembangunan Fizikal Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja Setelah Mendapat Keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Sebutharga |
|
|
|
|
|
UNIT KHIDMAT PENGURUSAN |
|
8. |
Memproses Baucar-Baucar Bayaran Yang Lengkap Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
|
|
|
|
|
9. |
Memberikan Maklumbalas Kepada Aduan Atau Pertanyaan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
5 aduan |
100% |
0 |
0% |
5 |