PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN
PEJABAT DAERAH DAN TANAH JEMPOL SEHINGGA DISEMBER 2018
BIL. |
JANJI |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan |
||||
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard |
Jumlah Tidak Menepati Standard* |
%Tidak Menepati Standard* |
|||||
UNIT HASIL |
|
|||||||
1. |
Tempoh Masa Menunggu Dan Mendapatkan Perkhidmatan Dikaunter Dalam Tempoh 15 Minit. |
1 pelanggan dalam masa 10 minit |
100% |
0 |
0 |
43,607 |
||
2. |
Tempoh Masa Memproses Bayaran Cukai Serta Dokumen Yang Lengkap Dalam Masa 5 Minit. |
43,607 hak milik |
100% |
0 |
0 |
43,607 |
||
UNIT PEMBANGUNAN DAN PELUPUSAN TANAH |
|
|||||||
3. |
Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Pemberimilikan Tanah, Lesen Pendudukan Sementara Dan Perizaban Tanah Kepada Pihak Berkuasa Negeri Dalam Tempoh 3 Bulan Daripada Permohonan Diterima. |
|||||||
4. |
Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Untuk Serahbalik Dan Berimilik, Pohon Semula Tanah, Tukar Syarat Dan Pecah Sempadan Tanah, Penyatuan Tanah Dan Pecah Sempadan Atau Pecah Bahagian Tanah Dalam Tempoh 1 Bulan Daripada Permohonan Diterima. |
|||||||
UNIT PENDAFTARAN |
|
|||||||
5. |
Memastikan Semua Perserahan Urusniaga Dan Bukan Urusniaga Didaftarkan Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja. |
Urusniaga 529 Bukan Urusniaga 577 |
100% |
0 |
0 |
1,105 |
||
6. |
Memastikan Semua Permohonan Kebenaran Pindahmilik, Pajakan Dan Gadaian Tanah ( E-Consent ) Yang Lengkap Diproses Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
84 permohonan berjaya diproses dalam masa 14 hari. |
100% |
0 |
0 |
84 |
||
UNIT PEMBANGUNAN |
|
|||||||
7. |
Mengeluarkan Surat Tawaran Kerja Perolehan Secara Sebutharga Bagi Projek Pembangunan Fizikal Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja Setelah Mendapat Keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Sebutharga |
59 Sebutharga |
100% |
0 |
0 |
59 |
||
UNIT KHIDMAT PENGURUSAN |
|
|||||||
8. |
Memproses Baucar-Baucar Bayaran Yang Lengkap Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
718 baucar |
100% |
0 |
0 |
718 |
||
9. |
Memberikan Maklumbalas Kepada Aduan Atau Pertanyaan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja. |
10 aduan |
100% |
0 |
0 |
10 |
**Laporan pencapaian piagam pelanggan dikeluarkan setahun sekali pada setiap tahun pada akhir bulan Oktober.