<splwpk-client-charter="splwpk-client-charter" splwpk-client-charter-timestamp="2019-02-19 16:48:22">

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN  

PEJABAT DAERAH DAN TANAH JEMPOL SEHINGGA DISEMBER 2018

 

 

 

BIL.

 

 

JANJI

Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

 

Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan

 

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati

Standard

 

Jumlah Tidak Menepati Standard*

 

%Tidak Menepati Standard*

UNIT HASIL

 

1.

Tempoh Masa Menunggu Dan Mendapatkan Perkhidmatan Dikaunter Dalam Tempoh 15 Minit.

 

1 pelanggan dalam masa 10 minit

100%

0

0

43,607

2.

Tempoh Masa Memproses Bayaran Cukai Serta Dokumen Yang Lengkap Dalam Masa 5 Minit.

 

43,607 hak milik

100%

0

0

43,607

UNIT PEMBANGUNAN DAN PELUPUSAN TANAH

 

3.

Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Pemberimilikan Tanah, Lesen Pendudukan Sementara Dan Perizaban Tanah Kepada Pihak Berkuasa Negeri Dalam Tempoh 3 Bulan Daripada Permohonan Diterima.

         

4.

Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Untuk Serahbalik Dan Berimilik, Pohon Semula Tanah, Tukar Syarat Dan Pecah Sempadan Tanah, Penyatuan Tanah Dan Pecah Sempadan Atau Pecah Bahagian Tanah Dalam Tempoh 1 Bulan Daripada Permohonan Diterima.

         

UNIT PENDAFTARAN

 

5.

Memastikan Semua Perserahan Urusniaga Dan Bukan Urusniaga Didaftarkan Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja.

Urusniaga 529

Bukan Urusniaga 577

100%

0

0

1,105

6.

Memastikan Semua Permohonan Kebenaran Pindahmilik, Pajakan Dan Gadaian Tanah ( E-Consent ) Yang Lengkap Diproses Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

84 permohonan berjaya diproses dalam masa 14 hari.

100%

0

0

84

UNIT PEMBANGUNAN

 

7.

Mengeluarkan Surat Tawaran Kerja Perolehan Secara Sebutharga Bagi Projek Pembangunan Fizikal Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja Setelah Mendapat Keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Sebutharga

59 Sebutharga

100%

0

0

59

UNIT KHIDMAT PENGURUSAN

 

8.

Memproses Baucar-Baucar Bayaran Yang Lengkap Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

718 baucar

100%

0

0

718

9.

Memberikan Maklumbalas Kepada Aduan Atau Pertanyaan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

10 aduan

100%

0

0

10

               

 

**Laporan pencapaian piaggam pelanggan dikeluarkan setahun sekali pada setiap tahun pada akhir Bulan Oktober.

Penafian

Pejabat Daerah & Tanah Jempol tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan

dan kerugian yang disebabkan oleh pengguna maklumat yang diperolehi dari laman ini.

Paparan terbaik Mozilla Firefox versi 43.0 ke atas dan resolusi 1024 x 768 piksel minimum

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Soalan Lazim | Peta Laman

 
3116887

Your IP: 103.21.45.203
2019-10-15 09:48
  • Tarikh Dikemaskini : Selasa 15 Oktober 2019, 04:27:21 PM.

Hubungi Kami

Pejabat Daerah Dan Tanah Jempol
Kompleks Pentadbiran Daerah 
72120 Bandar Seri Jempol 
Negeri Sembilan Darul Khusus
Tel : 606-4585218 | Fax: 606-4581242
E-mail: pdtjempolAlamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
E-mail Webmaster: nooraAlamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.