Pengumuman

 

Loud Speaker 512   PEMBERITAHUAN

BERMULA 04 MEI 2020, KAUNTER CUKAI TANAH PEJABAT DAERAH & TANAH JEMPOL
AKAN MULA BEROPERASI BERMULA JAM 8.30 PAGI HINGGA 1.00 TENGAHARI
 
SEBARANG PERUBAHAN AKAN DIMAKLUMKAN DARI MASA KE SEMASA.


 -------------------------------------------------------------------------------

Mahu Bayaran Cukai Tanah Secara Online ???

 sila scan QR code

images/icons/qrcukaionline.jpg

images/icons/icon_new.gifKADAR BAYARAN PENDAFTARAN HAKMILIK

-------------------------------------------------------------------------------

Makluman Pendaftaran dan Pengemaskinian Kontraktor Daerah Jempol kini dibuka 

bagi kelas G1 & G2 untuk Tahun 2020

>> Sila muat turun di sini

>> Borang Pendaftaran

-------------------------------------------------------------------------------

Taklimat Ringkas - Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK)

 Taklimat Geran - Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK)

-------------------------------------------------------------------------------

TAWARAN KURSUS BAGI TAHUN 2020 DI PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI SEMBILAN

Maklumat kursus yang ditawarkan boleh dilayari di laman web e-Kursus http://aplikasi5.ns.gov.my/ekursus Penyertaan bolehlah dibuat melalui laman web seperti yang dinyatakan.
-----------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 

Selamat Datang ke Laman Web Rasmi Pejabat Daerah & Tanah Jempol

                   

17 Julai 2020 - Majlis Perjumpaan MPKK bersama Pejabat Daerah dan Tanah Jempol
12 Jun 2020 - Setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada Yang Amat Mulia Tunku Ali Redhauddin ibni Tuanku Muhriz atas keberangkatan menunaikan Solat Jumaat di Masjid Tuanku Muhriz, Bandar Seri Jempol.
04 Mei 2020 - Serahan Sumbangan Kutipan Tabung #StayAtHome&Donate PUSPANITA Jempol kepada JKM Daerah Jempol
13 Mei 2020 - Penyerahan Boots & Tudung PPE yang telah dijahit oleh ahli PUSPANITA Daerah Jempol kepada pihak Pejabat Kesihatan Daerah Jempol.
PERUTUSAN DYMM YANG DI-PERTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN DARUL KHUSUS DAN KELUARGA

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 
PEJABAT DAERAH DAN TANAH JEMPOL SEHINGGA DISEMBER 2019

 

 

 

BIL.

 

 

JANJI

Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Tidak Menepati Masa /Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati

Standard

Jumlah Tidak Menepati Standard*

%Tidak Menepati Standard*

UNIT HASIL

 

1.

Tempoh Masa Menunggu Dan Mendapatkan Perkhidmatan Dikaunter Dalam Tempoh 15 Minit.

 1 pelanggan dalam masa 10 minit

100%

0

0

48,714

2.

Tempoh Masa Memproses Bayaran Cukai Serta Dokumen Yang Lengkap Dalam Masa 5 Minit.

 48,714 hak milik

100%

0

0

48,714

UNIT PEMBANGUNAN DAN PELUPUSAN TANAH

 

3.

Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Pemberimilikan Tanah, Lesen Pendudukan Sementara Dan Perizaban Tanah Kepada Pihak Berkuasa Negeri Dalam Tempoh 6 Bulan Daripada Permohonan Diterima.

Proses permohonan pemberimilikan, LPS dan rizab mengambil masa anggaran minima 6 bulan sehingga diangkat ke Pihak Berkuasa Negeri dan dapat keputusan.

Pemberimilikan 80%

     Rizab 60%

      LPS   0%

0

Pemberimilikan 20%

     Rizab 40%

      LPS   0% 

 

4.

Memproses Dan Mengemukakan Permohonan Untuk Serahbalik Dan Berimilik, Pohon Semula Tanah, Tukar Syarat Dan Pecah Sempadan Tanah, Penyatuan Tanah Dan Pecah Sempadan Atau Pecah Bahagian Tanah Dalam Tempoh 1 Bulan Daripada Permohonan Diterima.

Serah balik 1 fail 14 hari bekerja ke PTGNS.

Tukar syarat / pecah sempadan 1 Bulan

85%

0

15%

 

UNIT PENDAFTARAN

 

5.

Memastikan Semua Perserahan Urusniaga Dan Bukan Urusniaga Didaftarkan Dalam Tempoh 1 Hari Bekerja.

Urusniaga 526

Bukan Urusniaga 562

100%

0

0%

1,088

6.

Memastikan Semua Permohonan Kebenaran Pindahmilik, Pajakan Dan Gadaian Tanah ( E-Consent ) Yang Lengkap Diproses Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

 287 permohonan berjaya diproses

100%

0

0%

287

UNIT PEMBANGUNAN

 

7.

Mengeluarkan Surat Tawaran Kerja Perolehan Secara Sebutharga Bagi Projek Pembangunan Fizikal Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja Setelah Mendapat Keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Sebutharga

 60 sebutharga

100%

0

0%

60

UNIT KHIDMAT PENGURUSAN

 

8.

Memproses Baucar-Baucar Bayaran Yang Lengkap Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

 835 baucar

100%

0

0%

835

9.

Memberikan Maklumbalas Kepada Aduan Atau Pertanyaan Dalam Tempoh 14 Hari Bekerja.

 6 aduan

100%

0

0%

6

 

**Laporan pencapaian piagam pelanggan dikeluarkan setahun sekali pada setiap tahun pada akhir bulan Oktober.

logo bm ns sprm bpa jpa msc   mampu spa

spr

mdec

malaysia